Pierwszy raz spotkałam się z problemem w lagach, kiedy jeden
mały kamyk „pięknie” porysował mi jedną z nich i zaczął wyciekać
olej.
W całym tym zdarzeniu koledzy zaczęli mi wyjaśniać mechanikę, w tym wymianę oleju w lagach. Nie wiedziałam, że olej się tam zużywa
i przydałoby się go wymienić…
Zgodnie z zaleceniami producentów – zwykle powinno się go wymieniać co dwa lata lub co 20 000 km. Natomiast nie ukrywajmy, że większość z nas wymienia lagi czy olej w momencie jak następuje z nich wyciek (np. kiedy puści uszczelniacz) i wystąpi niebezpieczeństwo, że olej może polecieć na zacisk, na klocki i stracimy hamulce.
Zatem, jeśli podczas ostatnich motocyklowych wyjazdów czujesz, że jedzie ci się gorzej – to powinieneś bliżej przyjrzeć się przedniemu zawieszeniu. Natomiast w sytuacji, kiedy dojdzie do tego wyciek na teleskopach to już na 100% jesteś w kłopotach i czekają cię garażowe roboty lub oddanie motocykla do warsztatu.
których porzebujesz:
Oba filmy pokazują wymianę lag i oleju. Jeden to instruktaż firmy Gmoto, drugi film przygotowało Moto Sapiens. Zobacz jak wykonać te prace…
Wymiana lag i oleju jest dość czasochłonna. Dodatkowo, jeśli nie czujesz się na siłach, aby samodzielnie to zrobić powierz to zadanie specjalistom. Pamiętaj, że chodzi przede wszystkim o Twoje bezpieczeństwo.
Jeśli chcesz opisać ciekawą historię, podróże motocyklowe, czy remonty garażowe… a może jesteś zainteresowany otrzymaniem gazety lub po prostu chcesz wyrazić swoją opinię?
Pisz śmiało, czekam na Twoją wiadomość
Rajd Katyński organizuje wspólne spotkanie opłatkowe połączone ze zwiedzaniem kopalni Guido.
Poznaj grupę motocyklową. Jaką ma historię i jakie cele jej przyświecają? Dowiedz się więcej…
Pielgrzymka do Francji razem z 160 motocyklistami z Iskry Miłosierdzia. To trzeba przeczytać…
Do tego wyjazdu przygotowywałem się bardzo starannie i z jakimś dziwnym niepokojem. Zapewne dlatego, że w planach było w czasie tej wyprawy zrealizowanie po kolei trzech, różnych form podróży motocyklowej.
Spędziłem wczoraj cudowny dzień
z ośmioma wspaniałymi ludźmi.
Wiele nas różni, bo jesteśmy z różnych miast, różne wykształcenie i różną pracę wykonujemy. Różne zainteresowania, różny stan cywilny, różna zasobność kieszeni, a nawet i płeć nie u wszystkich taka sama. Więc dlaczego z nimi?
Jak przygotować swoją maszynę do sezonu zimowego?